myflex.gr

Detox μετά τα Χριστούγεννα

Αρνητικές είναι οι επιπτώσεις της απόλαυσης όλων των εδεσμάτων που η παράδοσή μας επιβάλει κατά τη διάρκεια των εορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Τα κύρια συναισθήματα που μας κατακλύζουν είναι απογοήτευση και οι ενοχές είτε γιατί απλώς ξεφύγαμε από το υγιεινό διατροφικό μας πρόγραμμα είτε γιατί δεν καταφέραμε να διατηρήσουμε το βάρος που είχαμε πριν από την πιο όμορφη γιορτή του χρόνου.

Η πρώτη σκέψη μας είναι να χάσουμε γρήγορα τα κιλά που πήραμε. Αναζητούμε στο διαδίκτυο δίαιτες που υπόσχονται μεγάλη απώλεια βάρους σε ελάχιστο χρονικό διάστημα. Όμως αυτό που πραγματοποιούν οι εν λόγω δίαιτες είναι η γρήγορη απώλεια υγρών και όχι λίπους, που είναι το ζητούμενό μας. Είναι, λοιπόν, επόμενο να βλέπουμε τη ζυγαριά να ξανανεβαίνει μόλις ολοκληρώσουμε την fast track δίαιτα. Συνεπώς, είναι ανώφελο να εμπιστευόμαστε δίαιτες που δεν είναι σχεδιασμένες για εμάς και που γεννούν φρούδες ελπίδες για γρήγορη επαναφορά του βάρους μας.

Η σωστή τακτική είναι να απευθυνθούμε στον διαιτολόγο μας, ο οποίος μπορεί να σχεδιάσει μια εξατομικευμένη διατροφή, σύμφωνη με τις ανάγκες αλλά και την κατάσταση της υγείας μας, η οποία θα μας βοηθήσει να αποτοξινωθούμε και να επανέλθουμε στο επιθυμητό βάρος μας. Η πιστή εφαρμογή της μαζί με την υιοθέτηση κάποιας μορφής άσκηση είναι σίγουρο ότι θα μας εξασφαλίσει ένα καλλίγραμμο και σφριγηλό σώμα.

Το σημαντικότερο όμως είναι ότι θα μας χαρίσει υγεία, αφού η διατροφή των γιορτινών ημερών που πέρασαν μπορεί να άφησε αυξημένα λιπίδια στον οργανισμό, ίσως και υψηλότερο του φυσιολογικού σάκχαρο. Όσοι παρασύρθηκαν δε απολύτως από τη γαστρονομική πανδαισία την περίοδο αυτή και επιβάρυναν το συκώτι τους με λίπος, η ειδικά σχεδιασμένη διατροφή θα βοηθήσει στην αποβολή του

Η πιο ορθή όμως προσέγγιση είναι η αλλαγή της νοοτροπίας μας περί διατροφής αλλά και περί σωματικής δραστηριότητας, προκειμένου να αποφεύγουμε αυξομειώσεις του σωματικού βάρους και να κρατάμε τον οργανισμό μας υγιή. Η νέα οπτική αυτή μπορεί να κατακτηθεί μόνο με την ευέλικτη διατροφή, αφού είναι η μοναδική προσέγγιση που δεν βάζει αυστηρούς περιορισμούς.

Υπάρχουν, ωστόσο, μερικές συμβουλές που εάν τις ακολουθήσουμε θα προάγουμε την υγεία μας και θα δούμε τον δείκτη της ζυγαριάς μας να κατεβαίνει. Αυτές είναι:

  • Λιγότερα γεύματα την ημέρα. Μέχρι να φτάσουμε στο επιθυμητό βάρος, καλό είναι να αποφεύγουμε να τρώμε πολλές φορές την ημέρα. Επειδή η διαλλειμματική νηστεία έχει αποδειχθεί επωφελής για τον οργανισμό, το τελευταίο γεύμα της ημέρας δεν θα πρέπει να λαμβάνεται μετά τη δύση του ηλίου. Έχει αποδειχθεί, από μια μελέτη που είδε το φως της δημοσιότητας μέσω του επιστημονικού περιοδικού Cell Metabolism, ότι οι 12-16 ώρες αποχής από το φαγητό βοηθούν στην απώλεια των παραπανήσιων κιλών, ακόμα κι αν δεν μειώσουμε τις θερμίδες που λαμβάνουμε ημερησίως.
  • Περισσότερες φυτικές ίνες. Τα λαχανικά και τα φρούτα μας προσφέρουν τις απαραίτητες ίνες για να αποβάλλουμε το λίπος από το σώμα μας. Μάλιστα, το μήλο είναι απαραίτητο στο καθημερινό μας μενού, επειδή βοηθά στη μείωση της χοληστερόλης.
  • Πρωτεΐνη σε κάθε γεύμα. Η πρωτεΐνη βοηθά να νιώθουμε χορτάτοι για περισσότερες ώρες, αλλά και να χτίσουμε μυϊκή μάζα, η οποία αυξάνει τις καύσεις και συμβάλει στη γρηγορότερη απώλεια βάρους, εφόσον οι προσλαμβανόμενες θερμίδες δεν υπερτερούν των καύσεων.
  • Λιγότεροι υδατάνθρακες. Είναι γνωστό ότι η ζάχαρη και τα προϊόντα από άσπρο αλεύρι απορρυθμίζουν την παραγωγή ινσουλίνης και οδηγούν σε βάθος χρόνου στην αποθήκευση λίπους. Αποτέλεσμα της αύξησης της ινσουλίνης είναι η έλλειψη κορεσμού που συνεπάγεται μεγαλύτερη πρόσληψη τροφής, η οποία οδηγεί σε , αύξηση του βάρους.
  • Άφθονο νερό. Εκτός από την ενυδάτωση που προσφέρει το νερό, όταν πίνουμε 1-2 ποτήρια πριν φάμε, η ποσότητα του φαγητού που τρώμε είναι μικρότερη. Επίσης, βοηθά να χωνέψουμε ευκολότερα, να αποφύγουμε τη δυσκοιλιότητα, να αποβάλουμε το αλάτι, και στην αντιμετώπιση του hangover.
  • Ναι στο πράσινο τσάι. Η κατανάλωσή του έχει αποδειχθεί ότι συμβάλει στην αποβολή του κοιλιακού λίπους, εξαιτίας των κατεχινών που περιέχει. Αυτές επιταχύνουν τη μετατροπή του ηπατικού λίπους σε ενέργεια.
  • Ναι στην άσκηση. Η σωματική δραστηριότητα βοηθά στην αύξηση της μυϊκής μάζας και επιταχύνει με αυτόν τον τρόπο την καύση θερμίδων. Το χτίσιμο των μυών επιτυγχάνεται με την υιοθέτηση ενός προγράμματος με βάρη, ενώ η καρδιαγγειακή υγεία με την αεροβική άσκηση. Καλύτερα αποτελέσματα έχουμε με την εναλλαγή της ταχύτητας εκτέλεσης των ασκήσεων, η οποία ενισχύει τον μεταβολισμό.
  • Ναι στις ελεγχόμενες ώρες ύπνου. Ένα τακτικό πρόγραμμα ύπνου 7-9 ωρών μειώνει τις προσλαμβανόμενες θερμίδες και βοηθά στον έλεγχο της πείνας. Η έρευνα δείχνει ότι όσοι έχουν τάση να παχαίνουν όταν έχουν τακτικό και επαρκή ύπνο έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να ελέγχουν το βάρος τους χωρίς να μειώνουν τις θερμίδες που προσλαμβάνουν.

Η επιμονή και η υπομονή φέρνει πάντα αποτελέσματα. Μπορούμε να τα καταφέρουμε αρκεί να μην απογοητευόμαστε εύκολα και να βάζουμε εφικτούς στόχους κάθε φορά.  Και η ευέλικτη διατροφή είναι η καταλληλότερη για να μην παρεκκλίνουμε, αφού επιτρέπει να συνεχίζουμε την κοινωνική ζωή μας και να κρατάμε υψηλά το ηθικό μας.

Read also